Obchodní podmínky
📜 Všeobecné obchodní podmínky (VOP)
Tyto obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu OKPRODEJ na www.okprodej.cz (dále jen „webové rozhraní“) mezi prodávajícím a kupujícím.
🏢 Prodávající
-
1. Úvodní ustanovení
Kupní smlouvou se zavazujeme dodat Vám zboží uvedené v objednávce a Vy se zavazujete zboží převzít a uhradit cenu včetně nákladů na dodání a případných poplatků dle zvolené platby. Výše těchto nákladů je vždy uvedena před odesláním objednávky.
Vlastnické právo ke zboží nabýváte zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží.
1.1 Jaké zboží prodáváme?
Elektronické cigarety, náplně a baterie, elektronické hračky, oblečení a další související zboží uvedené na webovém rozhraní.
Upozornění: nákup zboží souvisejícího s kouřením (e-cigarety, komponenty apod.) je umožněn pouze osobám starším 18 let.1.2 Vztahuje se smlouva pouze na zboží?
„Smlouvou“ se rozumí jakákoliv smlouva uzavřená dle těchto VOP, tedy i smlouva o poskytování služeb.
1.3 Je smlouva spotřebitelská?
Ano, pokud jste fyzická osoba a zboží kupujete mimo rámec podnikání/povolání. V opačném případě nejde o spotřebitelskou smlouvu a nevztahuje se na Vás ochrana spotřebitele v rozsahu právních předpisů a těchto VOP.
1.4 Zvláštní práva spotřebitele
- právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku (čl. 5),
- záruka na nepoužité spotřební zboží 24 měsíců (viz Reklamační řád),
- právo na informace před uzavřením smlouvy (v těchto VOP a na webu).
1.5 Čím se řídí náš právní vztah?
- těmito VOP,
- Reklamačním řádem,
- Podmínkami užití webového rozhraní,
- podmínkami a pokyny na webu při uzavírání smlouvy,
- Vaší objednávkou a jejím přijetím z naší strany.
Subsidiárně: zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (pokud jste spotřebitel).
Pokud má vztah mezinárodní prvek, řídí se českým právem; spotřebiteli zůstává zachována vyšší míra ochrany dle práva jeho státu.
1.6 Souhlas s VOP
Odesláním objednávky a potvrzením ve webovém rozhraní stvrzujete, že jste se s VOP seznámili a souhlasíte s nimi. Znění VOP můžeme měnit; pro Vaše práva a povinnosti je rozhodné znění účinné v době jejich vzniku.
-
2. Kupní smlouva
2.1 Jak uzavíráme smlouvu?
Na webu uvádíme seznam zboží s hlavními vlastnostmi a cenou včetně daní a poplatků. Prezentace zboží není návrhem na uzavření smlouvy (§ 1732 odst. 2 OZ). Smlouva vzniká až po odeslání Vaší objednávky a jejím přijetí z naší strany.
2.2 Jak podat objednávku?
Přes formulář na webu, případně telefonicky či e-mailem dle informací na webu. Objednávka musí obsahovat přesné označení zboží, počet kusů, zvolenou dopravu a platbu a Vaše kontaktní údaje.
Před odesláním zobrazíme rekapitulaci včetně konečné ceny – poslední možnost provést změny. Závaznou objednávku podáte klikem na „Potvrzuji svou objednávku“. O obdržení objednávky pošleme automatické potvrzení (nejde o přijetí, není-li výslovně uvedeno).
Při pochybnostech můžeme ověřit pravost/vaši totožnost či věk. Neověřenou objednávku můžeme odmítnout.
2.3 Kdy je smlouva uzavřena?
Okamžikem doručení přijetí objednávky na e-mail uvedený v objednávce. Nedojde-li k přijetí, smlouva vzniká zaplacením celé ceny nebo převzetím zboží (co nastane dříve).
2.4 Můžete objednávku zrušit?
Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali, lze zrušit telefonicky nebo e-mailem. Přijaté objednávky jsou závazné; pozdější zrušení jen po dohodě. U zboží bez možnosti odstoupení máme nárok na náhradu již vynaložených nákladů.
2.5 Může se cena na webu měnit?
Ceny platí po dobu zobrazení na webu; slevy nelze kombinovat, pokud není uvedeno jinak.
Zjevná chyba v ceně: nejsme povinni dodat za zjevně chybnou cenu, i kdyby bylo odesláno potvrzení. Vyhrazujeme si právo od smlouvy odstoupit.Změní-li se cena před přijetím objednávky, informujeme Vás; nejsme povinni smlouvu uzavřít. Změna ceny po odeslání objednávky nemá vliv na již odeslané objednávky.
2.6 Textová podoba smlouvy
Smlouvu tvoří tyto VOP, Vaše objednávka a naše přijetí. Zašleme e-mailem; na žádost i poštou (může být účtován náklad).
2.7 Dotazy ke smlouvě
Kontaktujte nás telefonicky nebo e-mailem – rádi vysvětlíme vše potřebné.
2.8 Jazyk smlouvy
Český jazyk, pokud se výslovně nedohodneme jinak.
2.9 Archivace smlouvy
Smlouvu archivujeme elektronicky; třetím osobám není přístupná. Na vyžádání Vám ji zašleme.
-
3. Platební podmínky
3.1 Přijímané způsoby platby
- v hotovosti – dobírka / osobní odběr (vč. vybraných míst GLS),
- bezhotovostně – převodem předem (pokyny v potvrzení objednávky),
- bezhotovostně – platební karta,
- další metody dle webu (např. PayPal, PayU).
Skip Pay: splatnost 30 dní od doručení; použitím souhlasíte s OP Skip Pay a zpracováním osobních údajů (informace zde).
Poplatky: některé metody (zejména dobírka) mohou být zpoplatněny; konečná cena v objednávce zahrnuje zvolené poplatky.3.2 Splatnost
Hotově při převzetí. Bezhotovostně do 5 dnů od přijetí objednávky; závazek je splněn připsáním částky na náš účet.
3.3 Měna
Platba v CZK nebo EUR.
3.4 Záloha / platba předem
Záloha zejména u objednávek nad 5 000 Kč. Můžeme požadovat úhradu celé ceny před odesláním/předáním (§ 2119 odst. 1 OZ se nepoužije).
-
4. Dodací podmínky
4.1 Způsoby dodání
Uvedeny na webovém rozhraní. Konkrétní způsob zvolíte v objednávce; nezvolíte-li, určíme jej my. Daňový doklad (faktura) je v e-mailu při odeslání zboží, nebo v listinné podobě při dodání.
4.2 Náklady na dodání
Závisí na velikosti/povahe zboží a ceníku dopravce; aktuální ceny jsou na webu. V objednávce je vždy uvedena konečná cena včetně dopravy.
4.3 Doba dodání
Závisí na dostupnosti a zvolené dopravě/platbě. Zboží skladem obvykle předáme dopravci do 3 dnů od přijetí objednávky (dobírka/osobní odběr) nebo od připsání platby (převod). Externí dopravce dobu doručení ovlivňuje – stížnosti k době doručení řeší dopravce.
Dodáním se rozumí okamžik doručení. Bezdůvodné odmítnutí převzetí není nesplněním naší povinnosti ani odstoupením od smlouvy.
4.4 Převzetí zboží
Při převzetí zkontrolujte neporušenost obalu. Zjistíte-li nedostatky, ihned informujte dopravce i nás. Podpisem dodacího listu stvrzujete neporušený obal; pozdější reklamace z tohoto titulu nejsou možné.
Okamžikem převzetí (nebo okamžikem, kdy jste měli převzít) na Vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu.
4.5 Nepřevzetí zboží
Při opakovaném/odlišném doručování z důvodů na Vaší straně hradíte související náklady. Můžeme účtovat náklady na dodání/uskladnění (max. 10 Kč/den, celkem do 500 Kč nebo do výše kupní ceny, je-li nižší). Můžeme od smlouvy odstoupit.
-
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1 Jak odstoupit
Do 14 dnů od převzetí zboží (poslední dodávky). Oznámení doporučujeme zaslat na doručovací adresu nebo e-mail. Využít můžete vzorový formulář. Přijetí potvrdíme bez zbytečného odkladu.
Odstoupení nemusíte zdůvodňovat.
5.2 Důsledky odstoupení
Smlouva se ruší od počátku. Byl-li se zbožím poskytnut dárek, pozbývá darovací smlouva účinnosti – dárek vraťte spolu se zbožím.
5.3 Kdy odstoupit nelze
- zboží nenávratně smísené s jiným,
- zboží v uzavřeném obalu vyňaté z hygienických důvodů,
- zboží upravené dle Vašeho přání/pro Vaši osobu.
5.4 Jak vrátit zboží
Do 14 dnů na doručovací adresu/provozovnu/sídlo. Nezasílejte na dobírku. Vracené zboží má být nepoškozené, neopotřebené, neznečištěné a ideálně v původním obalu.
Doporučujeme přiložit doklad o koupi, prohlášení o odstoupení se způsobem vrácení peněz a kontakty.
Nepředložení dokumentů nebrání kladnému vyřízení dle zákona.
5.5 Vrácení peněz
Do 14 dnů od odstoupení (můžeme zadržet do vrácení/prokázání odeslání zboží). Vracíme i náklady na dodání do výše nejlevnějšího nabízeného způsobu. Peníze vrátíme stejným způsobem, nebo dle Vaší volby; vždy můžeme vrátit na Váš účet/na účet plátce.
Náklady na zaslání zboží zpět hradíte Vy (i u zboží, které nelze vrátit obvyklou poštou).
5.6 Poškozené zboží při vrácení
Zabalte zboží tak, aby se nepoškodilo. Při poškození/opotřebení/znečištění máme nárok na náhradu škody; můžeme ji započíst proti vracené částce.
5.7 Kdy můžeme odstoupit my
- zjevně chybná cena (viz 2.5),
- zboží nelze dodat za původních podmínek (např. výroba ukončena, dodávky do ČR ukončeny),
- plnění by bylo objektivně nemožné nebo protiprávní.
Odstoupení Vám bezodkladně oznámíme; účinné doručením. Zaplacenou cenu vrátíme do 5 dnů na Váš účet/zdrojovou platbu.
-
6. Práva z vadného plnění
- 6.1 Vaše práva se řídí zejména § 1914–1925, § 2099–2117 a § 2158–2174 OZ.
- 6.2 Při uplatnění práv postupujeme dle Reklamačního řádu (doporučujeme se s ním seznámit).
- 6.3 Stížnosti spotřebitelů: reklamace@okprodej.cz (vyřízení oznámíme na Váš e-mail).
- 6.4 Mimosoudní řešení: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, adr.coi.cz. Platforma ODR: ec.europa.eu/consumers/odr.
- 6.5 Evropské spotřebitelské centrum ČR: evropskyspotrebitel.cz.
- 6.6 Prodej na základě živnostenského oprávnění; dozor příslušný ŽÚ a Česká obchodní inspekce (zákon 634/1992 Sb.).
-
7. Závěrečná ustanovení
7.1 Zboží na zakázku
U zboží s potiskem (trička, hrnky apod.) prohlašujete, že máte potřebná práva k podkladům a užijete zboží pro soukromé účely (bez dalšího prodeje).
7.2 Oprávnění a kontrola
Prodej zboží/služeb na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává příslušný živnostenský úřad a Česká obchodní inspekce (coi.cz).
7.3 Stížnosti
Vyřizujeme přes kontaktní e-mail; nejsme vázáni žádnými kodexy chování.
7.4 Další informace
Komunikace probíhá prostředky na dálku; náklady (internet/telefon) hradíte sami a neliší se od běžné sazby. Korespondence probíhá písemně (e-mail/pošta/osobně) na kontakty z objednávky/účtu.
Neplatnost/neudržitelnost jednotlivého ustanovení nemá vliv na zbytek. Změny smlouvy (vč. VOP) pouze písemně.
Upozornění: Každá objednávka je závazná (OZ § 544–545, zákon č. 40/1964 Sb.). Pokud bude zásilka stornována po hodině od objednání nebo nebude vyzvednuta, můžeme požadovat úhradu nákladů na doručení a vrácení. Nesplacené pohledávky mohou být postoupeny k vymáhání.Ceny zboží a služeb jsou včetně DPH. Limit počtu kusů na osobu není stanoven.
Odpovědný vedoucí: Bc. Věra Zahálková
Tyto VOP jsou platné a účinné od 22. 1. 2020.