Obchodní podmínky

📜 Všeobecné obchodní podmínky (VOP)

Tyto obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu OKPRODEJ na www.okprodej.cz (dále jen „webové rozhraní“) mezi prodávajícím a kupujícím.

🏢 Prodávající

Společnost Originál Výrobky s.r.o.
Sídlo Pardubice – Studánka, Ve Stezkách 163, 530 03
IČ28854349
DIČCZ28854349
Rejstřík KS Hradec Králové, oddíl C, vložka 31162
Adresa pro doručování Originál Výrobky s.r.o., Ve Stezkách 163, 530 03 Pardubice
  1. 1. Úvodní ustanovení

    Kupní smlouvou se zavazujeme dodat Vám zboží uvedené v objednávce a Vy se zavazujete zboží převzít a uhradit cenu včetně nákladů na dodání a případných poplatků dle zvolené platby. Výše těchto nákladů je vždy uvedena před odesláním objednávky.

    Vlastnické právo ke zboží nabýváte zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží.

    1.1 Jaké zboží prodáváme?

    Elektronické cigarety, náplně a baterie, elektronické hračky, oblečení a další související zboží uvedené na webovém rozhraní.

    Upozornění: nákup zboží souvisejícího s kouřením (e-cigarety, komponenty apod.) je umožněn pouze osobám starším 18 let.

    1.2 Vztahuje se smlouva pouze na zboží?

    „Smlouvou“ se rozumí jakákoliv smlouva uzavřená dle těchto VOP, tedy i smlouva o poskytování služeb.

    1.3 Je smlouva spotřebitelská?

    Ano, pokud jste fyzická osoba a zboží kupujete mimo rámec podnikání/povolání. V opačném případě nejde o spotřebitelskou smlouvu a nevztahuje se na Vás ochrana spotřebitele v rozsahu právních předpisů a těchto VOP.

    1.4 Zvláštní práva spotřebitele

    • právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku (čl. 5),
    • záruka na nepoužité spotřební zboží 24 měsíců (viz Reklamační řád),
    • právo na informace před uzavřením smlouvy (v těchto VOP a na webu).

    1.5 Čím se řídí náš právní vztah?

    Subsidiárně: zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (pokud jste spotřebitel).

    Pokud má vztah mezinárodní prvek, řídí se českým právem; spotřebiteli zůstává zachována vyšší míra ochrany dle práva jeho státu.

    1.6 Souhlas s VOP

    Odesláním objednávky a potvrzením ve webovém rozhraní stvrzujete, že jste se s VOP seznámili a souhlasíte s nimi. Znění VOP můžeme měnit; pro Vaše práva a povinnosti je rozhodné znění účinné v době jejich vzniku.

  2. 2. Kupní smlouva

    2.1 Jak uzavíráme smlouvu?

    Na webu uvádíme seznam zboží s hlavními vlastnostmi a cenou včetně daní a poplatků. Prezentace zboží není návrhem na uzavření smlouvy (§ 1732 odst. 2 OZ). Smlouva vzniká až po odeslání Vaší objednávky a jejím přijetí z naší strany.

    2.2 Jak podat objednávku?

    Přes formulář na webu, případně telefonicky či e-mailem dle informací na webu. Objednávka musí obsahovat přesné označení zboží, počet kusů, zvolenou dopravu a platbu a Vaše kontaktní údaje.

    Před odesláním zobrazíme rekapitulaci včetně konečné ceny – poslední možnost provést změny. Závaznou objednávku podáte klikem na „Potvrzuji svou objednávku“. O obdržení objednávky pošleme automatické potvrzení (nejde o přijetí, není-li výslovně uvedeno).

    Při pochybnostech můžeme ověřit pravost/vaši totožnost či věk. Neověřenou objednávku můžeme odmítnout.

    2.3 Kdy je smlouva uzavřena?

    Okamžikem doručení přijetí objednávky na e-mail uvedený v objednávce. Nedojde-li k přijetí, smlouva vzniká zaplacením celé ceny nebo převzetím zboží (co nastane dříve).

    2.4 Můžete objednávku zrušit?

    Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali, lze zrušit telefonicky nebo e-mailem. Přijaté objednávky jsou závazné; pozdější zrušení jen po dohodě. U zboží bez možnosti odstoupení máme nárok na náhradu již vynaložených nákladů.

    2.5 Může se cena na webu měnit?

    Ceny platí po dobu zobrazení na webu; slevy nelze kombinovat, pokud není uvedeno jinak.

    Zjevná chyba v ceně: nejsme povinni dodat za zjevně chybnou cenu, i kdyby bylo odesláno potvrzení. Vyhrazujeme si právo od smlouvy odstoupit.

    Změní-li se cena před přijetím objednávky, informujeme Vás; nejsme povinni smlouvu uzavřít. Změna ceny po odeslání objednávky nemá vliv na již odeslané objednávky.

    2.6 Textová podoba smlouvy

    Smlouvu tvoří tyto VOP, Vaše objednávka a naše přijetí. Zašleme e-mailem; na žádost i poštou (může být účtován náklad).

    2.7 Dotazy ke smlouvě

    Kontaktujte nás telefonicky nebo e-mailem – rádi vysvětlíme vše potřebné.

    2.8 Jazyk smlouvy

    Český jazyk, pokud se výslovně nedohodneme jinak.

    2.9 Archivace smlouvy

    Smlouvu archivujeme elektronicky; třetím osobám není přístupná. Na vyžádání Vám ji zašleme.

  3. 3. Platební podmínky

    3.1 Přijímané způsoby platby

    • v hotovosti – dobírka / osobní odběr (vč. vybraných míst GLS),
    • bezhotovostně – převodem předem (pokyny v potvrzení objednávky),
    • bezhotovostně – platební karta,
    • další metody dle webu (např. PayPal, PayU).

    Skip Pay: splatnost 30 dní od doručení; použitím souhlasíte s OP Skip Pay a zpracováním osobních údajů (informace zde).

    Poplatky: některé metody (zejména dobírka) mohou být zpoplatněny; konečná cena v objednávce zahrnuje zvolené poplatky.

    3.2 Splatnost

    Hotově při převzetí. Bezhotovostně do 5 dnů od přijetí objednávky; závazek je splněn připsáním částky na náš účet.

    3.3 Měna

    Platba v CZK nebo EUR.

    3.4 Záloha / platba předem

    Záloha zejména u objednávek nad 5 000 Kč. Můžeme požadovat úhradu celé ceny před odesláním/předáním (§ 2119 odst. 1 OZ se nepoužije).

  4. 4. Dodací podmínky

    4.1 Způsoby dodání

    Uvedeny na webovém rozhraní. Konkrétní způsob zvolíte v objednávce; nezvolíte-li, určíme jej my. Daňový doklad (faktura) je v e-mailu při odeslání zboží, nebo v listinné podobě při dodání.

    4.2 Náklady na dodání

    Závisí na velikosti/povahe zboží a ceníku dopravce; aktuální ceny jsou na webu. V objednávce je vždy uvedena konečná cena včetně dopravy.

    4.3 Doba dodání

    Závisí na dostupnosti a zvolené dopravě/platbě. Zboží skladem obvykle předáme dopravci do 3 dnů od přijetí objednávky (dobírka/osobní odběr) nebo od připsání platby (převod). Externí dopravce dobu doručení ovlivňuje – stížnosti k době doručení řeší dopravce.

    Dodáním se rozumí okamžik doručení. Bezdůvodné odmítnutí převzetí není nesplněním naší povinnosti ani odstoupením od smlouvy.

    4.4 Převzetí zboží

    Při převzetí zkontrolujte neporušenost obalu. Zjistíte-li nedostatky, ihned informujte dopravce i nás. Podpisem dodacího listu stvrzujete neporušený obal; pozdější reklamace z tohoto titulu nejsou možné.

    Okamžikem převzetí (nebo okamžikem, kdy jste měli převzít) na Vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu.

    4.5 Nepřevzetí zboží

    Při opakovaném/odlišném doručování z důvodů na Vaší straně hradíte související náklady. Můžeme účtovat náklady na dodání/uskladnění (max. 10 Kč/den, celkem do 500 Kč nebo do výše kupní ceny, je-li nižší). Můžeme od smlouvy odstoupit.

  5. 5. Odstoupení od kupní smlouvy

    5.1 Jak odstoupit

    Do 14 dnů od převzetí zboží (poslední dodávky). Oznámení doporučujeme zaslat na doručovací adresu nebo e-mail. Využít můžete vzorový formulář. Přijetí potvrdíme bez zbytečného odkladu.

    Odstoupení nemusíte zdůvodňovat.

    5.2 Důsledky odstoupení

    Smlouva se ruší od počátku. Byl-li se zbožím poskytnut dárek, pozbývá darovací smlouva účinnosti – dárek vraťte spolu se zbožím.

    5.3 Kdy odstoupit nelze

    • zboží nenávratně smísené s jiným,
    • zboží v uzavřeném obalu vyňaté z hygienických důvodů,
    • zboží upravené dle Vašeho přání/pro Vaši osobu.

    5.4 Jak vrátit zboží

    Do 14 dnů na doručovací adresu/provozovnu/sídlo. Nezasílejte na dobírku. Vracené zboží má být nepoškozené, neopotřebené, neznečištěné a ideálně v původním obalu.

    Doporučujeme přiložit doklad o koupi, prohlášení o odstoupení se způsobem vrácení peněz a kontakty.

    Nepředložení dokumentů nebrání kladnému vyřízení dle zákona.

    5.5 Vrácení peněz

    Do 14 dnů od odstoupení (můžeme zadržet do vrácení/prokázání odeslání zboží). Vracíme i náklady na dodání do výše nejlevnějšího nabízeného způsobu. Peníze vrátíme stejným způsobem, nebo dle Vaší volby; vždy můžeme vrátit na Váš účet/na účet plátce.

    Náklady na zaslání zboží zpět hradíte Vy (i u zboží, které nelze vrátit obvyklou poštou).

    5.6 Poškozené zboží při vrácení

    Zabalte zboží tak, aby se nepoškodilo. Při poškození/opotřebení/znečištění máme nárok na náhradu škody; můžeme ji započíst proti vracené částce.

    5.7 Kdy můžeme odstoupit my

    • zjevně chybná cena (viz 2.5),
    • zboží nelze dodat za původních podmínek (např. výroba ukončena, dodávky do ČR ukončeny),
    • plnění by bylo objektivně nemožné nebo protiprávní.

    Odstoupení Vám bezodkladně oznámíme; účinné doručením. Zaplacenou cenu vrátíme do 5 dnů na Váš účet/zdrojovou platbu.

  6. 6. Práva z vadného plnění

    • 6.1 Vaše práva se řídí zejména § 1914–1925, § 2099–2117 a § 2158–2174 OZ.
    • 6.2 Při uplatnění práv postupujeme dle Reklamačního řádu (doporučujeme se s ním seznámit).
    • 6.3 Stížnosti spotřebitelů: reklamace@okprodej.cz (vyřízení oznámíme na Váš e-mail).
    • 6.4 Mimosoudní řešení: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, adr.coi.cz. Platforma ODR: ec.europa.eu/consumers/odr.
    • 6.5 Evropské spotřebitelské centrum ČR: evropskyspotrebitel.cz.
    • 6.6 Prodej na základě živnostenského oprávnění; dozor příslušný ŽÚ a Česká obchodní inspekce (zákon 634/1992 Sb.).
  7. 7. Závěrečná ustanovení

    7.1 Zboží na zakázku

    U zboží s potiskem (trička, hrnky apod.) prohlašujete, že máte potřebná práva k podkladům a užijete zboží pro soukromé účely (bez dalšího prodeje).

    7.2 Oprávnění a kontrola

    Prodej zboží/služeb na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává příslušný živnostenský úřad a Česká obchodní inspekce (coi.cz).

    7.3 Stížnosti

    Vyřizujeme přes kontaktní e-mail; nejsme vázáni žádnými kodexy chování.

    7.4 Další informace

    Komunikace probíhá prostředky na dálku; náklady (internet/telefon) hradíte sami a neliší se od běžné sazby. Korespondence probíhá písemně (e-mail/pošta/osobně) na kontakty z objednávky/účtu.

    Neplatnost/neudržitelnost jednotlivého ustanovení nemá vliv na zbytek. Změny smlouvy (vč. VOP) pouze písemně.

    Upozornění: Každá objednávka je závazná (OZ § 544–545, zákon č. 40/1964 Sb.). Pokud bude zásilka stornována po hodině od objednání nebo nebude vyzvednuta, můžeme požadovat úhradu nákladů na doručení a vrácení. Nesplacené pohledávky mohou být postoupeny k vymáhání.

    Ceny zboží a služeb jsou včetně DPH. Limit počtu kusů na osobu není stanoven.

    Odpovědný vedoucí: Bc. Věra Zahálková

    Tyto VOP jsou platné a účinné od 22. 1. 2020.
Používáme ověření věku Adulto

18+ OVĚŘENÍ VĚKU

Pro zobrazení stránky prosím potvrďte, že splňujete věkovou hranici 18 let a zároveň, že objednané zboží vyzvednete sám nebo tím pověříte jinou osobu starší 18 let.

Zákaz prodeje tabákových výrobků a elektronických cigaret osobám mladších 18 let dle zákona č.65/2017 Sb. o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky a jinými návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů ve znění zákonů č. 225/2006 Sb., č. 274/2008 Sb. a č. 305/2009 Sb.