Reklamační řád
🧾 Reklamační řád
Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím on-line obchodu OKPRODEJ provozovaného naší společností.
🏢 Provozovatel
-
Za jaké vady zboží odpovídáme?
Jako prodávající odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží:
- má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Upozornění: rozdílnost odstínů barev mezi realitou a zobrazením na elektronických zařízeních není vadou. Pokud zboží neodpovídá představě, můžete jako spotřebitel odstoupit do 14 dnů dle čl. 5 VOP.Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
Spotřebitelům dále odpovídáme za to, že se vady nevyskytnou v záruční době. Nejste-li spotřebitelem, není Vám záruka za jakost poskytována. Článek 2 se vztahuje pouze na spotřebitele.
-
Jaká je záruční doba?
U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba 24 měsíců od převzetí, není-li na webu nebo v dokumentaci uvedeno déle.
Je-li na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, trvá záruka do tohoto data.
Životnost komponentů: některé součásti elektronických cigaret mají kratší životnost (viz detail na webu). Nefunkčnost po uplynutí jejich životnosti nelze považovat za vadu. V případě potřeby nás kontaktujte. -
Jaká práva z vadného plnění máte?
Vyskytne-li se vada v záruční době a brání řádnému užívání, máte právo na bezplatnou opravu.
U odstranitelné vady na dosud nepoužitém výrobku můžete požadovat výměnu nebo přiměřenou slevu.
U neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání, máte právo na výměnu zboží, přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy.
Na přiměřenou slevu máte právo i tehdy, když není možné dodat novou věc bez vad, vyměnit součást, věc opravit, nezjednáme nápravu v přiměřené době, nebo by to pro Vás znamenalo značné obtíže.
Právo odstoupit či požadovat novou věc nemáte, pokud nemůžete zboží vrátit ve stavu, v jakém jste jej obdrželi (s výjimkami dle § 2110 OZ).
-
Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?
Práva Vám nenáleží, pokud:
- jste o vadě před převzetím věděli;
- jste vadu sami způsobili;
- uplynula záruční doba.
Záruka se dále nevztahuje na:
- opotřebení zboží běžným užíváním (např. životnost baterií a součástí – 300 nabíjecích cyklů; atomizéry a příslušenství k plnění liquidem cca 3 měsíce; clearomizéry / glassomizéry / atomizéry zpravidla 14–30 dnů dle intenzity používání);
- vady způsobené nesprávným užíváním, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo skladováním (např. neoriginální náplně / e-liquidy).
U věcí se sníženou cenou neodpovídáme za vadu, pro kterou byla cena snížena.
Neodpovídáme za újmu na zdraví či majetku způsobenou neodborným zacházením, zneužitím nebo nedbalostí.
-
Jak postupovat při reklamaci?
Reklamaci uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
Reklamaci lze uplatnit takto:
- pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci předem informujte telefonicky, e-mailem či písemně;
- reklamované zboží doporučujeme zaslat (nikoliv na dobírku) na adresu pro doručování; lze zaslat i na sídlo či do kterékoliv naší provozovny.
Při zasílání zabalte zboží tak, aby nedošlo k poškození.
Přiložte doklad o koupi (fakturu), popis vady a návrh řešení. Nepředložení dokumentů nebrání kladnému vyřízení dle zákona.
Okamžikem uplatnění reklamace je den oznámení vady a uplatnění práva z odpovědnosti za vady.
Doručené reklamace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění, pokud se nedohodneme jinak. Vystavíme písemné potvrzení.
Odstoupení od smlouvy (online nákup): lze do 14 dnů bez udání důvodu. U e-cigaret, náplní a příslušenství prodávaných v uzavřeném obalu nelze z hygienických důvodů vrátit zboží po otevření obalu (dle § 1837 OZ).Spornou reklamaci posoudíme do tří pracovních dnů. U uznané reklamace hradí dopravu naše společnost Originál Výrobky s.r.o. Záruční a pozáruční servis: +420 773 540 992, reklamace@okprodej.cz – před odesláním nás prosím kontaktujte.
Zdarma zajistíme přepravu / zašleme unikátní kód. Zákazník předá zásilku na výdejním místě GLS a nadiktuje identifikátor. Platí pro ČR a SR.