Reklamační řád
🧾 Reklamační řád
Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím on-line obchodu OKPRODEJ provozovaného naší společností.
🏢 Provozovatel
- 
Za jaké vady zboží odpovídáme?Jako prodávající odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží: - má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
 Upozornění: rozdílnost odstínů barev mezi realitou a zobrazením na elektronických zařízeních není vadou. Pokud zboží neodpovídá představě, můžete jako spotřebitel odstoupit do 14 dnů dle čl. 5 VOP.Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Spotřebitelům dále odpovídáme za to, že se vady nevyskytnou v záruční době. Nejste-li spotřebitelem, není Vám záruka za jakost poskytována. Článek 2 se vztahuje pouze na spotřebitele. 
- 
Jaká je záruční doba?U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba 24 měsíců od převzetí, není-li na webu nebo v dokumentaci uvedeno déle. Je-li na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, trvá záruka do tohoto data. Životnost komponentů: některé součásti elektronických cigaret mají kratší životnost (viz detail na webu). Nefunkčnost po uplynutí jejich životnosti nelze považovat za vadu. V případě potřeby nás kontaktujte.
- 
Jaká práva z vadného plnění máte?Vyskytne-li se vada v záruční době a brání řádnému užívání, máte právo na bezplatnou opravu. U odstranitelné vady na dosud nepoužitém výrobku můžete požadovat výměnu nebo přiměřenou slevu. U neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání, máte právo na výměnu zboží, přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy. Na přiměřenou slevu máte právo i tehdy, když není možné dodat novou věc bez vad, vyměnit součást, věc opravit, nezjednáme nápravu v přiměřené době, nebo by to pro Vás znamenalo značné obtíže. Právo odstoupit či požadovat novou věc nemáte, pokud nemůžete zboží vrátit ve stavu, v jakém jste jej obdrželi (s výjimkami dle § 2110 OZ). 
- 
Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?Práva Vám nenáleží, pokud: - jste o vadě před převzetím věděli;
- jste vadu sami způsobili;
- uplynula záruční doba.
 Záruka se dále nevztahuje na: - opotřebení zboží běžným užíváním (např. životnost baterií a součástí – 300 nabíjecích cyklů; atomizéry a příslušenství k plnění liquidem cca 3 měsíce; clearomizéry / glassomizéry / atomizéry zpravidla 14–30 dnů dle intenzity používání);
- vady způsobené nesprávným užíváním, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo skladováním (např. neoriginální náplně / e-liquidy).
 U věcí se sníženou cenou neodpovídáme za vadu, pro kterou byla cena snížena. Neodpovídáme za újmu na zdraví či majetku způsobenou neodborným zacházením, zneužitím nebo nedbalostí. 
- 
Jak postupovat při reklamaci?Reklamaci uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Reklamaci lze uplatnit takto: - pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci předem informujte telefonicky, e-mailem či písemně;
- reklamované zboží doporučujeme zaslat (nikoliv na dobírku) na adresu pro doručování; lze zaslat i na sídlo či do kterékoliv naší provozovny.
 Při zasílání zabalte zboží tak, aby nedošlo k poškození. Přiložte doklad o koupi (fakturu), popis vady a návrh řešení. Nepředložení dokumentů nebrání kladnému vyřízení dle zákona. Okamžikem uplatnění reklamace je den oznámení vady a uplatnění práva z odpovědnosti za vady. Doručené reklamace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění, pokud se nedohodneme jinak. Vystavíme písemné potvrzení. Odstoupení od smlouvy (online nákup): lze do 14 dnů bez udání důvodu. U e-cigaret, náplní a příslušenství prodávaných v uzavřeném obalu nelze z hygienických důvodů vrátit zboží po otevření obalu (dle § 1837 OZ).Spornou reklamaci posoudíme do tří pracovních dnů. U uznané reklamace hradí dopravu naše společnost Originál Výrobky s.r.o. Záruční a pozáruční servis: +420 773 540 992, reklamace@okprodej.cz – před odesláním nás prosím kontaktujte. Zdarma zajistíme přepravu / zašleme unikátní kód. Zákazník předá zásilku na výdejním místě GLS a nadiktuje identifikátor. Platí pro ČR a SR. 
